| Encyclopedia - أنسكلوبيديا موسوعة تاريخ أقباط مصر - coptic history بقلم عزت اندراوس الأنبا بيشوى لاهوتى الكنيسة القبطية يتكلم عن خطأ الترجمة فى مجمع خلقيدونية |
هناك فى صفحة خاصة أسمها صفحة الفهرس تفاصيل كاملة لباقى الموضوعات وصمم الموقع ليصل إلى 30000 موضوع مختلف فإذا كنت تريد أن تطلع على المزيد أو أن تعد بحثا اذهب إلى صفحة الفهرس لتطلع على ما تحب قرائته فستجد الكثير هناك -أنقر هنا على دليل صفحات الفهارس فى الموقع http://www.coptichistory.org/new_page_1994.htm لم ننتهى من وضع كل الأبحاث التاريخية عن هذا الموضوع والمواضيع الأخرى لهذا نرجوا من السادة القراء زيارة موقعنا من حين لآخر - والسايت تراجع بالحذف والإضافة من حين لآخر - نرجوا من السادة القراء تحميل هذا الموقع على سى دى والإحتفاظ به لأننا سنرفعه من النت عندما يكتمل |
يؤكد الأنبا بيشوى أن الذى حدث فى خلقيدونية كان فهماً خاطئاً نتيجة للترجمة عن مقالة نشرت فى Tuesday, March 25, 2008 بعنوان Coptic Metropolitan Bishoy explains how Church Unity got Lost in Translation at Chalcedon
Usually, we Chalcedonians say that when the "Word became flesh", the two natures, divine and human, were united in "one person"--or "one hypostasis" (there are problems here when that greek word is transferred literally into Latin, because you end up with two natures in "one substance"). The Copts, from what I could gather, emphasise that in Christ the two natures are united so as to become "one nature" (mia physis)--although Metropolitan Bishoy strongly asserted (in St Cyril's terminology) that in this union the two natures continue to exist distinctly. He even used the Chalcedonian phrase "without separation, without division, without change, and without confusion", although, again in St Cyril's words, "it is not possible to distinguish between the natures except in thought alone". I'm not personally comfortalbe with that last phrase. To a modern ear, it seems to suggest that it isn't objectively so, it is just so in our thinking. But that is surely not what either St Cyril or Metropolitan Bishoy mean. http://cumecclesia.blogspot.com/2008/03/coptic-metropolitan-bishoy-explains-how.html المصدر :
|
This site was last updated 05/24/08